Tiny Hand ᴡᴏʀᴅᴘʟᴀʏ ♔ -

The Hour

Såg ett tv-program igår som hette The Hour. Om jag inte minns fel så hade det säsongstart igår på SVT1.
Trots att jag bara såg halva, eftersom jag jag började titta på det försent, så kan jag säga att detta är en serie som jag definitivt kommer att fortsätta titta på. Jag vet inte riktigt varför jag tycker om programmet , men det skulle mycket väl kunna vara därför att en av huvudpersonerna, Freddie Lyon, liknar väldigt mycket Sherlock Holmes i tv-serien Sherlock. Det är det sättet att prata och rabbla upp en massa saker som visar att de kan se minsta lilla detalj, som ingen annan skulle lägga märke till eller tänka på. Och det blir ju inte mycket sämre av att Lyon spelas av skådespelaren Ben Whishaw, som har den manliga huvudrollen i en av mina absoluta favorit filmer, Bright Star.

Historie beskrivning från kolla.tv :
"Året är 1956, tv är något nytt, och i England står man i startgroparna för att lansera ett nytt nyhetsmagasin. Bakom kulisserna på ”The hour” är ambitionerna skyhöga och konkurrensen enorm samtidigt som världen utanför befinner sig i dramatisk förändring. Något som inte bara påverkar nyhetsurval utan också privatlivet hos medarbetarna."

Mv5bmjixnzqynti5ov5bml5banbnxkftztcwmji5mjkwng@@._v1._sx640_sy960__large
Ben Whishaw

Mv5bmta5oduwmdm0nzdeqtjeqwpwz15bbwu3mdkxoti5mdy@._v1._sx640_sy960__large
Romola Garai

Mv5bnzqwoty0nju1nf5bml5banbnxkftztcwmjm5mjkwng@@._v1._sx640_sy960__large
Dominic Weast


    Comments:

Comment here:

* Name:
Remember me?

  E-mail: (won'tbe puliced)


  URL:


  * Your comment:



* mandatory