Tiny Hand ᴡᴏʀᴅᴘʟᴀʏ ♔ -

Min hemmagjorda ramen

Igår var det jag som stod för maten. Med hjälp från min kompis Lisa, så lagade jag en rätt som kallas ramen (det finns dock flera olika sorter men man kan göra det i princip hur som helst). I min version så hade jag i lax, morötter och lite sånt =) Det blev faktiskt riktigt gott !
Ramen är en rätt som är väldigt vanlig i Japan, ramen-stånd finns att hitta lite varstans. Det äts ursprungligen med pinnar (vilket jag gjorde). En sak som är rätt så speciellt med ramen-stånd är att om de inte är nöjda med sin buljong så stänger de ner för dagen. Buljongen är nämligen en sv huvudingridienserna eftersom det är det som ger själva smaken.

Receptet är hittat på internet och är framskapat av en privat person, men vi gjorde en del ändringar som vi tyckte passade bättre (t.ex. att i tog i lax) därför kommer jag inte lägga ut receptet ^^

 

 


    Comments:

Comment here:

* Name:
Remember me?

  E-mail: (won'tbe puliced)


  URL:


  * Your comment:



* mandatory