Tiny Hand ᴡᴏʀᴅᴘʟᴀʏ ♔ -

Frost



Författare: Maggie Stiefvater

Handling:
Grace blev anfallen av vargar när hon var liten. Men hon klarade sig tack vara en av vargarna som räddade henne undan de andra. Sedan dess har den vargen varit "hennes". Hon ser den varje dag då den står och iaktar henne bakifrån träden. Eller rättare sagt, hon ser sin varje varje dag under de kalla dagarna under hösten och vinter men får inte se en enda skymt av den under sommaren.
En kille som går på Graces skola blir överfallen av vargarna och han dör. Grace försöker förgäves skydda sina vargar, sin varg. Men då får hon veta att de inte är vanliga vargar.

Jag tyckte att den var väldigt bra. Det är ju vargar och ingen bok som jag läst som innehållit vargar har än så länge varit dålig. Den är lite i stil med alla dessa vampyr böcker som cirkulerar omkring nu, men jag föredrar när det är vargar :)
Den flöt på bra, inga konstigheter. Jag gillar att den var så naturlig, att även om han var varg under vintern så när han väl var människa så var han ... mänskilg? Och deras personligheter var så tydliga att man kunde se Sams försiktig het framför sig, och Graces ogillande ansiksuttryck när hennes mamma började snacka om de utställingar som hon planerade ha sina tavlor i.

Blev lite ledsen när boken var slut. Men upptäckte sedan att det fanns en anda del och det fick mig på bra humör igen :)
Jag tycker verkligen att ni ska läsa den här boken. Den är så fin.

    Comments:

Comment here:

* Name:
Remember me?

  E-mail: (won'tbe puliced)


  URL:


  * Your comment:



* mandatory