Tiny Hand ᴡᴏʀᴅᴘʟᴀʏ ♔ -

Mer filmer



Tänkte ta och tipsa om ännu några filmer som jag har sett. Den här gången tänkte jag även ge dem poäng mellan 1-5, det blir lite lättare att jämföra då :)

Nick and Norah's infinite playlist - 4/5
Jag har läst boken och när jag såg att den fanns som film så var jag bara tvungen att se den. Den var riktigt bra, man fick en riktigt härligt känsla av den.
Musiken var nog något av det bästa. I de flesta filmer så brukar det mest finnas musik när det händer något särskilt, men här spelade de musik nästan hela tiden. Inga låtar med text och så, utan bara vanlig musik.
Riktigt bra film i alla fall, kan verkligen rekomendera den om man är några stycken och känner för en filmkväll :)

Midnight in Paris - 3/5
Jag läste aldrig vad den handlade om innan jag såg den, så därför fattade jag inte först vad som hände. Huvudpersonen, Gil, hamnar på något vis under 1920-talet och han träffar många kända personer från den tiden som har ser upp till. Men man kan bara komma dit vid tolvslaget så varje natt vandrar han omkring i Paris gator och väntar på att klockan ska slå 12.
Bra film, men lite förutsägbar. Vet inte riktigt vad jag ska säga om filmen, det fångade inte mitt intresse helt, kan vara för att det gick lite trögt fram och jag såg inte någon självklar mening med filmen...

Red riding hood - 3/5
Jag förväntade mig att den skulle vara lite mer lik den klassiska sagan om rödluvan och vargen. Men det kändes mest som att de gjort en film om en by hemsökt av en varulv och sedan slängt in lite detaljer som får den att lika den riktiga rödluvan. Bland annat då den obligatoriska röda "luvan" och scenen med "varför har du så stora ögon, mormor?" (som här istället sker i en dröm).
Storyn i allmänhet var väl okej och det var inget fel på skådespelarna heller. Men i vissa scener så behövdes det något extra för att få det att kännas lite mer äkta.

Loosies / Love is not a crime - 4/5
En ficktjuv får reda på att hans ex är gravid, och barnet är hans. Hela hand värld väns upp och ner när han dessutom får flera poliser efter sig.
Jag hade faktiskt inga förväntningar på den här filmen. Den känndes som att den skulle vara ganska så förutasägbar

    Comments:

Comment here:

* Name:
Remember me?

  E-mail: (won'tbe puliced)


  URL:


  * Your comment:



* mandatory