Tiny Hand ᴡᴏʀᴅᴘʟᴀʏ ♔ -

om diagnoser och konsten att inte sova under en lektion


Så här såg man ut idag, med ny tröja och allt


Fredagar är sådana dagar då man får tvinga sig själv ur sängen, glömmer bort frukosten och inte orkar konsentrera sig på vad läraren säger.
Idag var det en extra jobbig dag. På svenskan läste vår lärare för oss - vi håller på med ett bokarbete och när alla är på samma sida i boken så brukar hon läsa lite för oss ur den. Jag kan med all säkerhet säga att hälften av alla i min klass låg och sov och de som inte gjorde de hade i alla fall pannan vilande mot bänken. Alla utom jag och någon mer. Jag lät bli, dels för att visa lite respekt mot läraren, jag skulle gissa på att det inte är så kul att läsa för en klass där alla sover, men dels också för att ... hur bekvämt är det att ligga lutandes över hela bänken? Inte särsklit bekvämt alls.
Men dagen har också bestått av matte-diagnoser - som är så lätta att man måste vänta fem minuter mellan varje fråga om man inte vill bli färdig på en kvart - och en hemkunskapslektion där bara några få hörde över huvudtaget tre ord av vad den där mannen sa.

En jobbig dag som ska avslutas med lite roligare saker. Först är det ridning som gäller som vilken fredagseftermiddag som helst. Är är det 30 minuter göra-sig-i-ordning som gäller innan jag ska hem till en kompis vars mamma fyller år. Så jag och en massa andra personer, ska spendera kvällen hemma hos dem.

 


    Comments:

Comment here:

* Name:
Remember me?

  E-mail: (won'tbe puliced)


  URL:


  * Your comment:



* mandatory