Tiny Hand ᴡᴏʀᴅᴘʟᴀʏ ♔ -

Day 7: How you first got into J-Rock

Nu var det ett tag sedan jag prickade av en punkt i den här jrock listan. 
Så.. den här gången är frågan hur jag började lyssna på jrock. Tja, i början så lyssnade jag mest på soundtracken till de anime som jag tittade på. Men för jag-vet-inte-hur-länge sedan så hamnade jag på en blogg som heter Mymic (hon har tyvärr stängt ner sin blogg nu) och där lyssnade jag på en låt som hon hade lagt upp. Eftersom jag tyckte att den var rätt rätt bra så la jag till den i en av mina spellistor på Youtube. Jag tror att det gick ett tag innan jag lyssnade på låten igen och antagligen så tyckte jag fortfarande om den för jag letade upp några fler låtar av samma artist, artisten var Gackt. 
 
 
Så, Gackt var alltså den första jrock artisten jag började lyssna på. Under en väldigt lång tid så lyssnade jag bara på Gackt och även en kvinnlig artist som heter Nana Miziki. Det är faktiskt inte förren nyligen som jag har börjat upptäcka nya band och har utvecklat mitt intresse för den japanska rock musiken. 
Jag tycker inte bara om jrock för att den är bra, vilket är den största anledningen förstås, utan jag har en slags obeskrivlig respekt för jrock. När jag lyssnar på jrock så fylls jag av en känsla som jag inte riktigt kan förklara, den känslan får jag inte av all annan musik.

    Comments:

Comment here:

* Name:
Remember me?

  E-mail: (won'tbe puliced)


  URL:


  * Your comment:



* mandatory