Tiny Hand ᴡᴏʀᴅᴘʟᴀʏ ♔ -

Äntligen har jag hittat det !



Jag har letat väldigt länge efter ett program som kan ersätta PhotoShop eftersom det är så himla dyrt :/ PhotShop Elements var inget alternativ för mig eftersom det saknade några av de viktigare verktygen som jag behöver. Dessutom så var lite lite svår att hitta hur man manuellt redigerade bilder :/ (Dessutom så kostar det faktiskt lite väl mycket, 799 kr)
Jag har Gimp, men eftersom de egentligen är ett PC-program så funkar det inte på en mac utan att man har ett speciellt program som heter X11. Men det funkar inte rikrigt som det ska, det hackar rätt mycket så det är svårt att rita i och och redigerar bara bilder där om jag absolut behöver ( det som jag gör mest med gimp är att skapa headers till bloggen ..).
Men igår hittade programet som kan ersätta PhotoShop, det är till och med bättre (tycker jag). Det är ett program gjort för mac och det heter Pixelmator. Det kosat 229 kr i App Store, men jag funderar starkt på att köpa det :) Har en provversion som varar i en månad så ska testa det under den tiden.

Biler ovan är gjord med Pixelmator :) Vad tycks?

 


    Comments:

Comment here:

* Name:
Remember me?

  E-mail: (won'tbe puliced)


  URL:


  * Your comment:



* mandatory