Tiny Hand ᴡᴏʀᴅᴘʟᴀʏ ♔ -

Filmtips

Tänkte tipsa om några filmer som jag sett på den senaste tiden. Alla fyra filmerna är väldigt bra filmer, men eftersom jag inte är så bra på att förklara en handlig eller vad jag tycker om en film kortfattat så tycker jag att det räcker med att jag skriver om två av dem :)

The Social Network
Den här filmen handlar om Mark och om hur han skapade Facebook. Allt är baserat på verkliga händelser så det är en väldigt intressant film. (Den filmen är en anledning till varför jag är inne på facebook mer än vanlig nu för tiden, har aldrig varit särskilt aktiv på Facebook innan...).
Jag gillar hur filmen är uppbyggd, att de hoppar fram och tillbaka lite i filmen hela tiden. Det får mig att koncentrera mig mer på vad som händer.

One Day
Filmen börjar börjar den 15 Juli 1988. Filmen fortsätter sedan med samma dag fast ett år senare och så fortsätter det. Ibland hoppar de över några år med det är hela tiden samma dag, 15 Juli.
Man får se hur Emma och Dexter börjar som vänner samma dag som de går ut skolan. De är bästa vänner under flera år. De åren innehåller såklart också en del gräl. Men de förlåter varandra tillslut och deras vänskap utvecklas.
Det är en väldigt fin film, och slutet var så otroligt fint och sorgligt att man inte riktigt vet vad man ska känna. Men det gjorde inget.

Burlesque och Friends With Benefits är båda två väldigt bra filmer med starka karaktärer och jag rekommenderar starkt alla fyra filmerna.
Vet du någon film som du tyckt varit väldigt bra? Kommentera gärna i så fall, jag behöver lite nya filmer att se :)

    Comments:
Postat av: Erik

Bra filmtips du kommer med :)

2012-03-06 @ 17:20:50
URL: http://www.filmkritikerna.se

Comment here:

* Name:
Remember me?

  E-mail: (won'tbe puliced)


  URL:


  * Your comment:



* mandatory