Tiny Hand ᴡᴏʀᴅᴘʟᴀʏ ♔ -

Kamikaze Kaitou Jeanne

http://animeafterglow.files.wordpress.com/2006/08/kamikazekaitojeanne_01.jpg

Nu har jag börjat se om animen Kamikaze Kaitou Jeanne (Kaitou = tjuv). Den är nog den enda animen som jag har sett om och den är gången är det den fjärde eller femte gången som jag ser den och dessutom så har jag läst mangan ca 10 gånger ^^ Kan inte få nog av Arina Tanemuras verk, de är så välgjorda, särskilt böckerna. De är så himla mycket små detaljer och allt är så fint gjort ^^  (Klicka på den lilla bilden nedan så ser du vad jag pratar om)

Kamikaze Kaitou Jeanne är nog min favorit anime/manga, och det har den varit i ca 2 år skulle jag tro ^^

En snabb förklaring av handlingen:
Maron är en 16 år och hon bor själv i en lägenhet mittemot sin bästa vän Miyako. Miyako är dotter till en detektiv och eftersom hon också vill bli det så följer hon med sin pappa ut och hjälper honom när han försöker fånga kaitou Jeanne. Men vad hon inte vet är att Maron och Jeanne egenligen är samma person.
Med hjälp av ängeln Fin Fish så kan Maron förvandla sig till Kamikaze Kaitou Jeanne och i guds namn så måste hon försegla de demoner som tagit över människors hjärtan. Demonerna gömmer sig i föremål och när en person blir uppslukad av hur vakert det föremålet är så blir de besatta av en demon.
Men detta vet inte Miyako om så för henne och poliserna så ser det ut som att Jeanne stjäler föremålen, eftersom de försvinner när hon har förseglat demonerna i dem.
Fin Fish säger att Maron är den enda som kan som kan försegla demonerna eftersom är den berömda Jeanne D'arc, eller åtminstånde har varit eftersom deras själar är de samma (men Jeanne D'arc levde för ca 500 år sedan).
Men sedan dycker Kaitou Sindbad upp och börjar försegla demoner och Fin Fish misstänker att han jobbar för djävulen.

Svårt att försklara kortfattat och jag har ändå inte riktigt fått med allt, men det skulle way too much om jag äns försökte ^^

 

Ps. Lärde min ett nytt japanskt ord idag ^^ Kokoro som betyder hjärta

 

 

 

 


    Comments:

Comment here:

* Name:
Remember me?

  E-mail: (won'tbe puliced)


  URL:


  * Your comment:



* mandatory