Tiny Hand ᴡᴏʀᴅᴘʟᴀʏ ♔ -

The Ark

Igår avslutade jag malmöfestivalen med att se The Ark. Jag har aldrig lyssnat på dem tidigare men eftersom denna konserten var en av de absolut sista med The Ark så bestämde jag mig för att jag skulle se den. De har nämligen bestämt sig för att avsluta sin karriär inom musiken.

All musik (nästan...) blir ju bra när man lyssnar på det live, men jag måste säga att jag tycker att The Ark var riktigt bra live, även om de är lite . . . speciella ^^ Särskillt Ola Salo. Men det är inget fel med det.
Om du inte förstår vad jag menar med "speciella" så titta på deras scenkläder... De började i i vita kläder (kan inte beskriva dem) och Ola Salo hade en vit jacka på sig som täckte hela överkroppen, men 1,5 låt in i konserten så täckte den bara armarna. As expected of Ola Salo ^^
Dessutom spang han av scenen under en en låt och fortsatte sjunga när han var backstage, när han sedan kom in igen så hade han stooora vingar på ryggen. Se andra bilden (världens sämsta kvalite, men aja)

Alla, utom jag då, kunde verkligen låtarna. När det var publiken som skulle sjunga vissa delar så sjöng ALLA med (åter igen, alla utom jag...) och när Ola Salo något i stil med upp med händerna, Malmö! så gjorde alla det.

Jag har inte gillat The Ark innan (inte ogillat heller för den delen), men en sak som fick mig att tycka att de faktiskt var lite bra var faktiskt Ola Salos tal (antar att man kan kalla det för det). Han berättade om när han för 13 år sedan satt och funderade över varför vi människor var så rädda hela tiden, rädda för att göra bort oss inför andra. Och han tänkte att han skulle skriva en låt och han villa få människor att bli bara  lite mindre rädda och då skulle vi få en mcyket bättre värld och så vidare. Jag skulle kunna berätta allt han sa men jag skulle inte kunna göra talet rättvisa så jag skippar det.
Men GUUD, om jag ska vara ärlig så blev jag helt ställd av det talet ^^ Han lät verkligen som att han menade vart enda ord. Och han verkade nästan rörd att den låten som han skrivit då var den som gjort att de slog igenom (jag vet inte, men något sådant var det). Jag kan säga att, OM han hade börjat gråta (vet inte var han skulle göra det) då hade jag också börjat gråta :´(

Långt inlägg om The Ark blev det ^^

 

PS: HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP, sommarlovet är slut och jag börjat skolan på MÅÅÅNDAG!!! GAAAHHH, villintevillintevillintevill...

 

 


    Comments:

Comment here:

* Name:
Remember me?

  E-mail: (won'tbe puliced)


  URL:


  * Your comment:



* mandatory