Tiny Hand ᴡᴏʀᴅᴘʟᴀʏ ♔ -

Sigge♡


För 6 år sedan exakt så föddes en liten katt på samma gata som jag bor. När han kom ut trodde man att han var död eftersom det såg ut som att han inte andades. Men han levde.
Och några månader senare fick han flytta in hos mig och min famlij. Han levde som de flesta andra katter som bodde i stan. Men idag, 6 år efter att han föddes, finns han inte längre. Förra sommaren blev han så sjuk att han inte längre ville äta. Han blev magrare och magrare och vetrienärerna kunde inte göra något för att hjälpa honom.
Vi blev tvungna till att avliva honom.
Han föddes 05-05-05 och blev bara 5 år...

Många (eller några stycken iaf) frågade ett tag efter att vi hade avlivat honom om vi inte skulle skaffa en ny katt. Men jag vill inte ha någon ny katt. Jag kommer inte att kunna ersätt Sigge.
När någon frågade min pappa om vi skulla skaffa en ny katt å svarade han något som jag verkligen höll med om:
"Jag vill inte ha en katt,
Jag vill ha Sigge"
Dem orden hör jag varje gång någon frågar mig nu.
För mig var Sigge en viktig del av familjen och det går inte att ersätta en familjemedlem.
Sigge, jag kommer aldrig att glömma dig och jag kommer aldrig, ALDRIG att ersätta dig med någon annan.
Bara så att du vet, för jag kommer inte ihåg om jag någonsin sa det till dig.


    Comments:

Comment here:

* Name:
Remember me?

  E-mail: (won'tbe puliced)


  URL:


  * Your comment:



* mandatory