Tiny Hand ᴡᴏʀᴅᴘʟᴀʏ ♔ -

Bach, Litz, Chopin, Pachelbel

 

Jag är svag för klassisk musik. Jag tror inte att det är många som vet om det.
Klassisk musik är så fint och så enkelt. Men det bästa är nog ändå fiolstycken. Ave Maria av Schubert eller Pachelbels Canon In D Major är nog mina favoritstycken. Men det finns nog inte ett bättre pianostycke än La Campanella av Franz Litzt.
Ni kanske inte fattar vad jag pratar om eller så förstår inte helt enkelt inte hur någon kan lyssna på klassisk musik. Men det är inte så att jag lyssnar på klassisk musik hela tiden, jag vill gärna vara på ett särklit humör innan jag sätter på ett fiol- eller pianostycke, annars förstör jag själva känslar från låten. Så jag lyssnar mest på klassisk musik när jag inte känner något att. När det är fritt fram för musiken att bestämma hur jag ska känna.

Några spotifylistor, om det är någon som är intresserad:
Mina favoritstycken av klassisk musik (lite blandat)
Mina favoritfiolstycken


    Comments:
Postat av: Bunny

Svar: Ååh, hoppas du får roligt där! :D

2012-04-21 @ 12:22:12
URL: http://bunnydrugz.blogg.se/
Postat av: iiiden

åh nej de är inte många jag känner som gillar klassisk musik, men ave maria gillar jag me!:)

2012-04-21 @ 19:05:49
URL: http://iiiden.blogg.se/
Postat av: Ellen

Jag gillar också klassisk musik. Har gjort det hela livet och har aldrig skämts över det och kom ihåg att det finns en massa studier som visar att barn som lyssnar på klassisk musik ofta har högre IQ. Vet inte om det är sant. Men det kanske är en del av sanningen.

2012-05-01 @ 15:33:37
URL: http://ellencsordas.se

Comment here:

* Name:
Remember me?

  E-mail: (won'tbe puliced)


  URL:


  * Your comment:



* mandatory