Tiny Hand ᴡᴏʀᴅᴘʟᴀʏ ♔ -

Makrons




Det är mitt första försök till att göra makrons, de blev kanske inte jättefina, men det viktigaste är väl att de blir goda ;)  Tänkte dela med mig av receptet som jag använde mig av :)

Makrons, ca 15 st

150g mandelmassa
1/2 dl socker
1 äggvita
röd, grön eller gul karamellfärg


1. Sätt ugnen på 175 grader
2. Riv mandelmassan fint på rivjärn. Rör ihop mandelmassa, socker och äggvita till en smet. Färga smeten med några droppar karamellfärg.
3. Fyll smeten i en spritspåse. Tryck ut smeten direkt på bakplåtspapper på en plåt till 30 små kakor med ca 3 cm i diameter och platta till toppen.
4. Grädda i ugnen i ca 10 minuter. Låt kakorna svalna något innan de lossas från pappret.
5. Jag använde mig av nutella som fyllning, men den är så klart frivilligt. Man kan göra en smörkräm om man vill det, smörkräm kan man göra i flera olika smaker. Spritsa fyllningen på undersidan av de små kakorna och sätt ihop dem två och två.


    Comments:

Comment here:

* Name:
Remember me?

  E-mail: (won'tbe puliced)


  URL:


  * Your comment:



* mandatory