Tiny Hand ᴡᴏʀᴅᴘʟᴀʏ ♔ -

Melodifestivalen 2012

Kan väl börja det här inlägget med att säga att jag är besviken. Gårdagens avsnitt av Melodifestivalen 2012 var inte ett av de bästa jag har sett.. Vi kan väl börja med något av det värsta, Sean Banan. Jag tänker inte säga så mycket om det, men jag tycker det är konstigt att någon som Sean Banan ens är med i tävlingen. Dessutom har han en låt som handlar om honom själv och .. ja, om honom själv.
Detta skulle kunna bli ett jättelångt inlägg, men för att det inte ska bli det så ska jag inte klaga för mycket. Det finns andra som inte tycker som jag när det gäller bidragen så dem ska jag inte säga något om.
Men om vi tänker på själva programet, programledare osv så tycker jag att det var sådär. Programledarna skötte väl sitt jobb bra, de sjöng sitt nummer .. bra. Men nummret. Var det bara jag som inte fattade poängen? Om det var någon som förstod vad i helvete de sjöng om så får ni gärna berätta det för mig. För jag uppskattade verkligen inte det numret.
Nu till de bra sakerna :) Det fanns ju faktiskt bra nummer också. Som Loreen. Hennes nummer var annorlunda och väldigt proffsigt tycker jag. Håll bland annat på henne, men även om låten som hon sjöng var väldigt bra så är den nog inget som jag skulle lyssna på i vanliga fall :/ Men det tar oss till det bästa, nämligen dem så jag röstade på ^^ Dead by April.
Först tänkte jag: -"Ånej..." Men inte för att det är något fel på dem. Utan för att nästan alla band/artister som är med i Melodifestivalen lyckas nästan alltid låta som ett "melodifestivalen-nummer" och det var det som jag var rädd för att det skulle hända. Men som tur var hände inte det, utan de lät som sig själva.
Jag har redan besämmt mig för att hålla på dem i finalen - det vill säga, om det inte kommer något mycket bättre. Fast det tvivlar jag på ... ;)

    Comments:
Postat av: iiiden

i hate melodifestivalen! tittade inte ens på den för ja blir så arg när dom gör sådana hemska schlagerlåtar :D

2012-02-06 @ 15:25:51
URL: http://iiiden.blogg.se/

Comment here:

* Name:
Remember me?

  E-mail: (won'tbe puliced)


  URL:


  * Your comment:



* mandatory