Tiny Hand ᴡᴏʀᴅᴘʟᴀʏ ♔ -

Oh! My Lady!

Oh! My Lady är en Koreansk drama på 16 avsnitt.
Eftersom man utan problem kan sätta sig och titta på en fransk eller italiensk film, så tänkte jag, varför kan man då inte se något koreansk? Så jag tänkte tipsa om den här serien till alla som är sugen på att se något så får en att skratta, gråta och mer :)
Oh! My Lady handlar om Yoon Gae Hwa, hon är 35 år och bor ensam med sin dotter. I ett desperat försökt till att få ett jobb - så att hon och hennes dotter ska kunna ha någonstans att bo - så får hon ett jobb som hembiträde hos den mest populära manliga skådespelaren för tillfället, Sung Min Woo. Men efter att ha ställt till det så får hon sluta efter endas en dag. Inte lång tid senare kommer hon av misstag till The Show Company, som jobbar med musikaler. De vill ha Min Woo i sin nästa föreställning och lovar Yoon Gae Hwa att hon ska få bli anställd om hon kan få Min Woo att skriva på kontraktet om att vara med.
Detta är den första film/serie som jag någonsin har gråtit, skrattat till och blivit rörd av. Den är så himla bra! Se den gärna :)

    Comments:
Postat av: iiiden

ska kolla :D

2012-02-01 @ 08:21:58
URL: http://iiiden.blogg.se/

Comment here:

* Name:
Remember me?

  E-mail: (won'tbe puliced)


  URL:


  * Your comment:



* mandatory