Tiny Hand ᴡᴏʀᴅᴘʟᴀʏ ♔ -

Secret Garden


 
Secret Garden är en av de senaste k-drama som jag har sett och en av de bästa som jag någonsin sett också. Den slår allt. 
Det handlar om två personer, Gil Ra Im och Kim Joo Won. Ra Im är fattig och hon jobbar som stuntwoman. Hon har levt utan föräldrar sedan 17-års ålder och nu bor hon i en etta som hon delar tillsammans med sin kompis. Joo Won där emot är VD för ett stort företag och han äger inte bara ett, utan flera hus som alla ligger i det stora land område som han äger. 
De träffas av misstag när Joo Won misstar Ra Im för att vara en skådespelare som ska vara med i hans Oskas, hans kusins, MV {musikvideo}. Oska dyker aldrig upp, men Joo Won upptäcker att Ra Im är skadad och han "har inget annat val" än att ta henne till sjukhuset. 
Efter det så händer det lite saker, men huvudämnet i filmen är när de kommer vilse i skogen när de är på Juju Island, där hamnar de hos en märkvärdig äldre kvinna som ger dem två flaskor med dricka. På grund av händelser samma kväll dricker båda av innehållet i flaskorna, ovetandes om att den andra gör samma sak. 
När de vaknar upp nästa morgon så har de byttat kropp med varandra. Och trots att de ogillar varandra så måste de nu sammarbeta så att ingen ska förstå vad som har hänt och så måste de försöka lista ut hur de ska få tillbaka sin egna kropp. 

Om det inte låter spännande eller bra så är det för att jag inte är särsklit bra på att förklara handlingar. Men jag kan lova att du inte kommer att ångra dig om du ser Secret Garden. Men jag måste varna er först, de sista avsnitten är så hjärtgripande och sorgliga att det är knappt man står ut. Jag kunde knappt andas under vissa scener, det ser så himla äkta ut när de gråter. Jag är rätt säker på att jag själv grät flera gånger. Och det är inte vanligt att jag gråter till filmer och sånt. 
Helt klart sevärd i alla fall. Och om jag har lyckats övertala dig till att de se den så hittar du alla 20 avsnitter HÄR. Den finns i alla fall på min "ska-ses-om"-lista :)

Och, juste. Tänkte bara avsluta med att säga ett litet grattis till Ha Ji Won, som fyllde år igår. Hon spelar Gil Ra Im i Secret Garden. Tänkte fira det med att låta nästa k-drama som jag ska se bli King2Hearts :)

Klicka på bilerna nedan för att se dem i större format :)
 

    Comments:

Comment here:

* Name:
Remember me?

  E-mail: (won'tbe puliced)


  URL:


  * Your comment:



* mandatory