Tiny Hand ᴡᴏʀᴅᴘʟᴀʏ ♔ -

The Hunger Games



Jag var ju och såg The Hunger Games igår. Den var riktigt bra, den överträffade til och med mina förväntningar och mina förväntningar var väldigt höga.
Det bästa var nog att allt (nästan) såg ut som jag hade föreställt mig det när jag läste boken, in i minsta detalj. Det brukar aldrig vara så, de som gör filmen brukar ofta komma på egna saker, men jag har hört att de som gjorde The Hunger Games också är fans till böckerna. ;)
Men filmen är klart sevärd. Särskilt om man redan har läst böckerna.
Jag satt som på nålar under hela filmen på grund av spänningen. Jag visste ju redan vad som skulle hända, men det var nog också det som gjorde mig så förväntasfull och fick mig att darra i hela kroppen. Jag tror till och med att den känslan som jag hade under hela filmen slog den som jag fick när jag så Harry Potter-filmerna på bio ;)

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, fast egentligen så gör jag det. Men jag kan inte skriva för mycket utan riskt att avslöja en massa saker för de som inte sett filmen än (och inte heller har läst böckerna). Jag kan fortfarande inte smälta det riktigt. Att jag faktiskt har sett The Hunger Games på bio. Det känns nästan som om jag var där :)

 


    Comments:

Comment here:

* Name:
Remember me?

  E-mail: (won'tbe puliced)


  URL:


  * Your comment:



* mandatory