Tiny Hand ᴡᴏʀᴅᴘʟᴀʏ ♔ -

Things you can do to be happier

 

Det är inte så att jag tror att alla går omkring och är allmänt deprimerade. Nej, de här olika sakerna hjälper bara en att må lite bättre. Jag kan själv känna mig otroligt nedstämd ibland, mest på grund av att jag är stressad av olika saker som har med skolan att göra.
Jag hittade den här listan på tumblr, men bilden har jag gjort själv :) Men i alla fall, när jag läste igenom listan första gången så kände jag direkt att det här är saker som kan hjälpa. Man har ju gjort allt på listan, åtminstone en gång och jag kan själv komma ihåg känslan, om jag tänker tilbaka riktigt noga.

Själv ska jag faktiskt ta och testa den här listan. Jag har redan börjat med punkt ett. Men jag har inte tänkt att jag bara ska gå och lägga mig tidigt varje dag. Jag ska även börja gå upp tidigt, eller i alla fall, tidigare. Jag saknar lite den tiden då jag var morgon pigg pch kunde vakna av mig själv klockan 8 på helgerna. Nu sover jag ofta till 10 ungefär.
Men jag menar inte att jag ska gå och lägga mig vid 8 varje kväll. Börjar med tio, sen får jag se hur jag gör..

Men prova i alla fall några saker på listan, man kan ju börja med det som är enklast. Själv känner jag skillnad med att vakna tidigare och faktiskt vara pigg. Det ändrar humöret väldigt mycket. :)


    Comments:
Postat av: Johanna och Sara

Vi vill tipsa om att vi nu ger bort en av våra TAVLOR!



var med i vår tävling där vinnaren får en tavla och en publicering på vår blogg. Gå in på: http://geminaarts.blogg.se/2012/march/vinn-en-tavla.html



om du inte gillar reklam ber vi om ursäkt.

2012-03-22 @ 14:38:13
URL: http://geminaarts.blogg.se/

Comment here:

* Name:
Remember me?

  E-mail: (won'tbe puliced)


  URL:


  * Your comment:



* mandatory