Tiny Hand ᴡᴏʀᴅᴘʟᴀʏ ♔ -

London



Jag har ju tillbringat mesta delen av den här veckan i London tillsammans med min klass. Jag måste säga att det var en riktigt lyckad resa, trots stekande sol och ömmande fötter.
Jag orkar inte göra som Noor och skriva om vad som hände varje dag, gå in och läs hennes inlägg istället :) Men jag tänkte ändå ta och skriva lite om de mest minnesvärda sakerna som hände under resan.
Vi var ju bland annat på en musikal på onsdagen. Själv tycker jag att de var det roligaste på hela resan, och jag tror nog att det är många som håller med mig. Vi såg Shrek, den där filmen som man såg när man var liten. Musikalen var grymt bra gjord. Har bara varit på musikal en gång innan, i Sverige och det här var inte alls samma sak. Det är verkligen svårt att förklara, man måste ha varit där för att kunna förstå hur bra den var.

Jag och Noor har ju gått längs hela oxford street säkert minst 10 gånger känns det som. Det finns så himla många butiker/affärer som inte finns här i Sverige. Även om jag inte köpte lika mycket som planerat så är jag väldigt nöjd med mina inköp. Hittade bland annat en skolavslutningsklänning, vilket jag är väldigt nöjd över. Köpte den i en affär som heter Bershka och de har riktigt fina saker.
Sedan var det ju primark också. Fyndbutiken, eller vad man ska nu kalla den. Alla tröjor kostar under 5 pund och jag köpte ett par jeans som endast kostade 11 pund. Det är ju bra att det är billigt och man kan stanna där inne i flera timmar, om det inte vore för det faktum att man delar affären med några tusen personer till och det är väldigt svårt att ta sig fram. Och för oss som inte gillar när det finns så mycket människor på ett och samma ställe så kan det vara lite strässande...

Det var som sagt en riktigt rolig resa. Torsdagen var hemsk, över trettio grader och helt vindstilla, fötter som gör ont efter minsta lilla rörelse och en lång resa hem. Men annars hittar jag nog inget att klaga på :)

 


    Comments:
Postat av: iiiden

härligt!

2012-05-26 @ 23:33:19
URL: http://idazander.se
Postat av: Louise

Så fina bilder!



Sv: tusen tack!

2012-05-28 @ 11:18:57
URL: http://louisedahl.blogg.se/
Postat av: Linn

Fin blogg, jag gillar designen!

2012-05-28 @ 12:47:47
URL: http://morningdiaries.blogg.se/
Postat av: Viktoria - Hallon

det låter riktigt kul, speciellt med musikalen! jag ska verkligen gå på musikal när jag besöker london för första gången ... grymt härliga bilder, jag blir riktigt ressugen!

2012-05-28 @ 22:11:48
URL: http://hallonsplace.blogg.se/
Postat av: Inspire me, Darlin'

Åh London <3

2012-06-04 @ 20:28:40
URL: http://inspiremedarlin.blogspot.com

Comment here:

* Name:
Remember me?

  E-mail: (won'tbe puliced)


  URL:


  * Your comment:



* mandatory