Tiny Hand ᴡᴏʀᴅᴘʟᴀʏ ♔ -

när det inte går som man tänkt sig

Idag var både jag och Noor enormt taggade inför orienteringen. Vi har tränat vår kondition och vi ville visa att vi kunde ;) Men sedan gick det ju inte som vi hade tänkt oss, såklart.
För det första så vaknade jag imorse med en hemsk förkylning. Så när vi kom fran till skogen var jag jättehes, snörvlade och hostade hela tiden nästan :/
Första rundan gick sådär, det gick bra i början men mot slutet så började jag må illa efter att ha sprungit så snabbt som vi hade gjort. Så när vi kom tillbaka så satta jag mig ner för att vila och Noor hakade på två andra från klassen och sprang en runda med dem. När hon sedan kom tillbaka igen så mådde jag bättre och vi gjorde en runda till. Den gick jättebra för utom att vi inte hittade en kontroll och någon hade tagit bort en annan. När vi tillslut ser målet så struntar vi i både kartan och kompassen - vi behöve ju inte de mer. Vi springer så snabbt vi kan, för att spara tid och det är då som det lilla "katastrofen" inträffar...
Jag ser Noor, som är ca 15 meter framför mig, snubbla över något. Men hon reser sig igen och fortsätter springa så jag tänker inte mer på det. Men när jag sen kommer fram till där Noor snubbalde så ser jag att det är som en stor lång grop där. Men nu har jag sett gropen, så jag kommer ju inte snubbla i alla fall, tänker jag och springer ner i den för att sedan komma vidare. Men i nästa sekund sitter jag fast. Det slafsar och har sig när mina ben sjunker ner i den äckliga geggan. Jag har sjunkit ner i ett träsk. Min första tanke är: "Jag kommer inte kunna komma upp igen" och det är egentligen inte så konstigt att den tanken slår mig. Jag har sjunkit ner nästan en halv meter och eftersom träsket sjunker ner som en grop så måste jag dra mig själv upp. Markenhöjen låg ovanför midjan på mig...

Så nu är mina skor förstörda och mina byxor är geggiga. Men jag får väl helt enkelt slänga in dem i tvättmaskinen båda två ;)




    Comments:
Postat av: L J E M T F E L T ♥

Sv: Hej! Jag använder en 22 mm locktång och lockar genom att sätta tången nära håret och snurra ut. Det är ett flertal som frågat så jag tänkte faktiskt göra ett inlägg om exakt vilka produkter etc jag använder! Kram

2012-05-11 @ 17:10:17
URL: http://ljemtfelt.blogg.se/

Comment here:

* Name:
Remember me?

  E-mail: (won'tbe puliced)


  URL:


  * Your comment:



* mandatory