Tiny Hand ᴡᴏʀᴅᴘʟᴀʏ ♔ -

prao dag 4

 
Har redan haft prao i 4 dagar nu. Och det är bara en dag kvar, i alla fall på Garaget. Älskar min prao verkligen. Jag vet, jag tjatar säker skitmycket om hur bra jag tycker att min prao är men det är verkligen jättekul och alla är så himla trevliga. Idag har nog varit den bästa dagen hitills. Fick prova på påriktigt hur det är att jobba som bibliotekarie. Jag fick sitta inne i deras arbetsrum och där fick jag börja med att "ta emot" nya böcker. De beställer ju in nya böcker hela tiden och när de har fått de böckerna så måste databasen få reda på det och så att när någon söker på boken så står det att den är tillgänglig. Jag har dessutom fått göra raka motsatsen till det, nämligen att gallra böcker som inte har lånats ut särskilt ofta. Det finns faktiskt en del böcker som bara lånats ut tre fyra gånger på flera år. Sådana böcker fick jag ta bort från databasen helt och hållet. Det var väldigt kul att göra och det är faktiskt något som jag skulle kunna tänka mig att jobba med ^.~

Fick även stå en del i kassan/receptionen. Var med när de kollade vem som vunnit nobelpris i litteratur i år - blev en man från Kina som heter Mo Yan (väntar fortfarande på det året då Murakami ska få nobelpris, hade en del hopp för att det skulle bli han i år eftersom han var väldigt tippad men, nej..)

Jag hoppas att nästa veckas prao blir lika bra. Det kommer ju att vara helt andra arbetsuppgifter och det är kanske inte riktigt något som jag skulle vilja jobba med i framtiden. Men så länge jag har något att göra hela tiden och inte behöver sitta ner på en stol och glo i vägger så ska det nog bli bra ;D 
 

    Comments:

Comment here:

* Name:
Remember me?

  E-mail: (won'tbe puliced)


  URL:


  * Your comment:



* mandatory