Tiny Hand ᴡᴏʀᴅᴘʟᴀʏ ♔ -

tough day

 
Hade en jobbig dag idag - aka hälsodag. Den här hälsodagen hade "temat" fridrott. Det var fem olika stationer, 400 meter, 60 meter, längdhopp, höjdhopp och stöta kula. Vi får, såklart, börja med det allra jobbigaste: 400 meter och efter det så är det 60 meter vilket är näst jobbigast. 
Kan inte precis säga att alla de gånger som jag varit ute och sprungit sedan början av sommarlovet hjälpte mig så mycket idag. Det hjäpte säkert lite grand, med det var inget märkvärdigt.. 
Men jag blev faktiskt lite belåten när jag för första gången klarar av höjdhoppen. Har aldrig klarat det förut, det har inte varit min grej.
Men fick ett tips om att jag skulle ta längre steg när jag sprang så att jag fick mer kraft i hoppet. Kom då till att tänka på k-dramat To The Beautiful You och hur Minho gör där när han ska hoppa. Så med den bilden i huvudet och med tipset som jag fick i baktanke så lyckades jag hoppa - inte bara en gång utan ända tills de höjde till 1,20 meter. Då gick det inte längre.. 
 
Kommer ha träningsverk imorgon. Det vet jag. Sprang 5,3 km nu ikväll - var tvungen eftersom jag har ett lopp som väntar om bara några dagar.
 
Minho's HIGH jump 

    Comments:

Comment here:

* Name:
Remember me?

  E-mail: (won'tbe puliced)


  URL:


  * Your comment:



* mandatory